Leintje in de Kayak & op Safari & naar India - Reisverslag uit Benares, India van Leintjeisnuhier - WaarBenJij.nu Leintje in de Kayak & op Safari & naar India - Reisverslag uit Benares, India van Leintjeisnuhier - WaarBenJij.nu

Leintje in de Kayak & op Safari & naar India

Door: LeintjeismetDolf

01 December 2011 | India, Benares

Leintje is maar druk met Dolfje
zoveel dingen in weinig tijd
Eerst een cursus waterhappen
voordat een bus hen naar de jungle rijd

Leintje trekt door gras en water
Opzoek naar waar de wilde dieren staan
En dan snel opweg naar Varanasi
Doen ze eerst Boeddha's geboorteplek aan.

Namasté (daar veranderd India niets aan),

Tijd vliegt als je het leuk of druk hebt. En aangezien ik beide momenteel ervaar, vliegt de tijd dubbel zo snel! Nog maar een weekje te gaan, en ik wil nog niet naar huis... Kan hier zoveel leuke dingen doen, zoals:

Kayak clinic

(Voor het toekomstige olympisch team, die zich 's winters met curling bezighoudt. Tot nu toe 1 aanmelding, van iemand voor wie snowboarden te blessure gevoelig is gebleken.)

Vanuit Pokara vertrokken 4 helden naar het basiskamp voor een Kayak cursus. Dolf en ik hadden in Slovenie al eens een kayakpoging gedaan, en dat viel vies tegen, dus leek het ons verstandig om een professional in te huren voor onze begeleiding/training. En een tweede die zich over Dorieke en Karel wilde ontfermen. Deze rivier is namelijk niet te vergelijken met de Biesbosch, dus we moesten met zo'n schort vast aan onze boot. Een claustrofobisch idee, met je knieën en voeten klem, waardoor je jezelf op het strandje al amper in en uit de boot kunt wurmen. Laat staan hoe dat ondersteboven in een rapid (witte water golven, draaitollen, wasmachines, etc) zal zijn...
Les 1: Niet in paniek raken (Dolf kan hier meer over vertellen)
Les 2: Proberen je met de eskimo-rol om te draaien. Het kost namelijk heel veel tijd om na iedere rapid het water weer uit de boot te krijgen, en jou er weer in...
Les 3: Als je na de eskimo-rol nog lucht over hebt doe je de T-rescue. Hierbij sla je met beide handen op de zijkant van je omgedraaide boot en wrijf je daarna langs je boot om de (boot)neus van je redder te voelen, en je hieraan om te draaien.
Les 4: Als dit alles niet lukt, of het bij les 1 al mis is gegaan pak je met een hand het lusje van je 'schort' en trek je hem los (of voor de mannen met je knieën en brute kracht).

De laatste twee lessen hadden we de eerste middag al onder de knie. De Eskimo-rol, waarbij je je met behulp van je peddel en een fikse heupbeweging je kayak + jezelf weer bovenwater krijgt, lukte op laatste dag pas. En dan alleen in vlak water... Want in een rapid heb je toch minder geduld. Met Les 1 zijn we nu nog steeds bezig ;)

We hebben dus flink wat uren met onze kop onderwater gezeten, totdat we eindelijk echt de rivier af mochten. Super gaaf! Zelfs een graad 3 rapid met grote rotsen overleefd! (gaat van 1-6 waarbij 6 onmogelijk is, en 1 eigenlijk ook al lastig kan zijn).

Het was een toffe ervaring, maar er zit nog steeds water in mn hoofd, en het heeft even geduurd voor ik weer was opgewarmd!

Chitwan National Park

Nog amper opgedroogd werden we vanaf de rivier in een lokale bus gepropt op weg naar Sauraha, Chitwan. Als iets wat verlaat verjaardagskado heb ik Dolf meegenomen naar een rustiek resort. Erg rustig was het zeker, want we bleken de enige gasten te zijn... Het middagprogramma en de lunch hadden we al gemist, maar daar had de eigenaar een oplossing voor. Alle activiteiten op dag 2 en een extra lunch op dag 3. Vroeg naar bed dan maar, en morgen op dierenjacht.

Kano-tocht:
Omdat we nog niet genoeg water hadden gezien werden we 's ochtends in een kano gezet... Gelukkig geen eskimorollen hoeven uitvoeren, en geen eens zelf hoeven peddelen. Opbrengst: veel mooie vogels, 1 lokale halfnaakte gewassen borst en 1 krokodillenstaart. Bij de laatste twee gaan we er van uit dat ontbrekende onderdelen er ook aanzaten.
Elephant Breeding Centre:
Hier worden baby-fantjes gemaakt! Door mama-fantjes van de staat en wilde papa-fantjes uit het park. Er was zelfs een tweeling geboren, en een kleintje van 6 maanden wilde wel met ons spelen.
Jungle walk:
Helaas niet opgelet met aankleden vanochtend, dus moest ik mijn dikke zwarte fleecetrui over mijn fel-paarse shirt heen in een tempratuur van 26 C... Neushoorns en andere wilde dieren schijnen namelijk nogal agressief te kunnen worden van mijn kledingsmaak... Lopen lopen lopen. Maar wel een tijgerpoot afdruk gezien! (onze gids had zelf ook nog nooit een echte tijger gezien) En 3 neushoorns! Wel een beetje te ver voor mooie foto's, maar toch een moeder met kind en nog eentje.
Jungle safari:
Na de lunch snel de rivier over gestoken om 4 uur lang in een hobbelige jeep je terugkomende lunch tegen te houden. Resultaat: Veel herten (ook Bambi), aligators/krokodillen (in breeding centre en in het wild, met kop deze keer), vogels (fazant, pauw, ooievaar, mooie en saaie), aapjes, Chilenen, Denen.
Persoonlijke Rhino-hunt:
Terug over de rivier hoorde we dat er een neushoorn in de buurt was, dus zelfstandig een expeditie ingezet. Met ons waren er nog meer toeristen en gelukkig ook wat gidsen die ons op tijd konden waarschuwen voor moeder-rhino die opeens uit de bosjes kwam zetten terwijl wij dochter-rhino op een fotoshoot trakteerde. Die beesten gaan best snel, en zijn groot, en lelijk, met een bilschort ;)
Lokale dans:
Snel een echte Dahl Bath naar binnen geschoven om het culturele programma niet te missen. Te grappige presentator met een briljant engels accent. Verschillende dansen met stokken en als hoogtepunt de peacock-dans: Je had er bij moeten zijn...

Lumbini

Na de hectische dag van gister eens een lekker dagje touren naar Lumbini. Op deze plek zou in de 5e eeuw B.C. Siddharta Gautama geboren zijn, de historische Boeddha. Nu is het Unesco wereld erfgoed en mag ieder meer of minder Boeddhistisch land hier een tempel bouwen. Met een fiets ben je er binnen een paar uurtjes doorheen, zonder slot, want zelfs op Utrecht CS willen ze deze kwaliteit fietsen niet jatten. Wij hebben de Tempels/Stupa's van Korea, Vietnam en Thailand als mooiste verkozen. En die van Frankrijk, Duitsland en Oosterijk als 'verrassendste herkomst'.

India

En nu zijn we in India! Ondanks de positieve gevoelens die Dolf voor ons bus/trein-combi tripje koesterde, zijn we toch met al ons geld en spullen op tijd aangekomen op de plek van bestemming!

Morgen hebben we nog een dag Varanasi voor we midden in de nacht doortreinen naar Agra, dus over India horen jullie de volgende keer meer!

Lopende zaken:
- Marjolein is weer bereikbaar op haar eigen nummer, niet meer naar de Nepali bellen dus
- Dolf heeft een hele mooie telefoon, maar geen bereik in India
- dhr Dick B. ik heb bij het vorige blog gereageerd op uw bericht
- Alle anderen overigens ook zeer bedankt voor de reacties!
- Toch nat geworden van het stuk gaan
- Tijgers lopen elders
- India stinkt
- 361 verschillende insecten op je benen = 361 lopende zaken
- Oppassen voor koeien die met jou kleren de Ganges in willen lopen
- We hebben het geprobeerd, maar Riksjaws zijn niks voor ons
- Wanneer wordt de WiFi-trein in India geintroduceerd
- Waarom is bier hier bijna net zo duur als een kamer...
- Dolf mist sinterklaas met Looijes... eindelijk

• 01 December 2011 - 15:09

Roozjee:

Dolfje in paniek? Kan ik me niets bij voorstellen.. Je krijgt van mij een bilschort voor je verjaardag, zal het bonnetje bij Dolf inleveren. Er zit nog weinig Lein in ons decemberprogramma, komt vast goed. Geniet ervan daar!

• 01 December 2011 - 15:27

Sinterklaas:

Beste Dolf,
    Ik ben blij dat je eindelijk hebt ingezien dat het vieren van mijn verjaardag een erg leuke bezigheid is. Helaas kan deze oude man India niet meer in zijn schema inpassen. Maar, zodra je terug bent in Nederland mag jij best nog je schoen zetten.

Hartelijke groet

• 01 December 2011 - 17:46

Bertine:

Haha.. leuk hoor dat kajakken, dan kunnen jullie ons dat de volgende keer fijn vertellen! :D
    Ennuh riskjaws niks voor je hoe kan dat nou? Lekker goedkoop beetje hobbelig misschien, maar je moet er één nemen die er een beetje klein uitziet (mannetje dan die fiets) die gaan niet zo snel..:D
    Maar veel plezier nog met de avonturen in India.

• 01 December 2011 - 18:47

Astrid:

Leuk leuk leuk.....

Kusz

• 01 December 2011 - 20:30

Nellie:

Leintje je hebt er weer een mooi en spannend verhaal van gemaakt. Heel leuk om te lezen.
    Zegt Leintje ben jij soms met Rudolf naar de kapper geweest?

Dikke kus, nog veel plezier en maak er gewoon een indiaase sinterklaas van. Met een beetje fantasie moet dat jullie lukken.

• 02 December 2011 - 09:14

Rinke:

Dus niet opnieuw een bijna-dood ervaring voor Dolf?? Fijn te lezen! Het ziet er allemaal super cool en gezellig uit, geniet er nog even van!! Dikke kus!

• 02 December 2011 - 11:53

Rens:

Klinkt super tof! Jaloers...

• 02 December 2011 - 12:08

Leo(nie):

Ook dit verhaal weer overleefd... Zo te horen ga jij emigreren over een paar jaar/maanden/dagen? Doe maar niet ;-) Af en toe een reisje maken met Leintje en jaloersmakelerij is voldoende. :-) Veel plezier nog en geniet met volle teugen!

• 02 December 2011 - 16:24

Thomas:

Hahaha zie het kayakken ook al helemaal voor me, wat moet dat grappig zijn geweest. Ook zijn het weer vette activiteiten die jullie bij dat resort hebben gedaan, al vraag ik me af hoe fijn het is als een olifant met je wilt spelen:P Geniet nog van jullie laatste dagen