Leinjte wacht af - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Leintjeisnuhier - WaarBenJij.nu Leinjte wacht af - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Leintjeisnuhier - WaarBenJij.nu

Leinjte wacht af

Door: Leintjeisnuhier

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

Leintje wilt zaken regelen
maar zo eenvoudig gaat dat niet
Nepal is geen Nederland
dat is wat zij nu inziet.

Maar zoals vaker bij konijntjes
komt het altijd op zijn pootjes terecht,
vliegen we hopelijk morgen toch naar Phaplu
en is het Shree die voor haar Tibet-visum vecht.


Namasté,
De foto's van het vorige bericht zijn geplaatst, die van dit bericht volgen later weer ;)

En dan nu een echt verhaal, ondertussen is mijn tas terecht en ben ik een paar dagen in Pokhara geweest om heerlijk te onthaasten. Kathmandu is een grote, drukke stad, met heel veel toeterende stink motoren en taxi's. Ook al wen je snel aan het verkeer en heb ik het nu al twee keer aangedurfd om met de fiets de stad uit te gaan.
Hiermee vergeleken is Pokhara een oase van rust. Ik was ziek geworden (zoals dat hoort op reis) en heb in Chateau Mo:Mo (huis van Dorieke en Karel) heerlijk kunnen bijslapen.

Maar dat is allemaal alweer een paar dagen geleden. Vrijdag ben ik met de bus weer richting KTM gekomen. Omdat 7uur bussen me wat saai leek ben ik halverwege uitgestapt om de Trisuli rivier te-be-raften (ofzo). Enige nadeel is dat de rivier richting PKR stroomt en ik hiermee qua km niet vooruit ga... Maar het was wel tof! Niet zo zeer de rapids (waren maar 3 spannende) maar wel de reis verder naar KTM. We werden op een lokale bus gezet, letterlijk, op het dak, op onze bagage! Best een spannende tocht op wiebelige wegen met diepe afgronden. Maar met een groepje Finnen en wat bier heb ik me prima vermaakt. Het laatste stuk mochten we niet meer op het dak en moesten we op lage krukjes in het gangpad zitten, tussen de kippen!
Uiteindelijk was ik om 9 uur in KTM, dus een snelle reis was het niet, maar wel een geweldige ervaring!

En dan het Necha avontuur: Karel slaapt in KTM in het appartement van Roy (die 5 mndn per jaar in Nepal is voor Unica). Nu bleek dat Roy met een journalistiek studente (Esther) en Nilam (oprichter van het ziekenhuisje in zijn geboortedorp Necha) een dezer dagen naar dit ziekenhuisje toe zouden gaan. Esther gaat als afstudeerproject een documentaire maken over de projecten van Unica in Nepal (google ze maar). Helaas ligt het dorpje zo afgelegen dat het 2 dagen lopen is van een vliegvledje waar niet regelmatig op gevlogen wordt... Daarnaast gaan de vliegtuigjes die wel die richting op vliegen liever een stukje verder naar Lukla omdat daar alle (goed betalende) toeristen voor Everest-trekking te droppen. Hierdoor zitten wij na 3 dagen weer in spanning af te wachten of we morgen kunnen vliegen naar Phaplu... Ik houd jullie op de hoogte.

Zo, dit is wel weer even genoeg, hopelijk ben ik over een week terug met een geweldig avontuur over Necha!

Lopende zaken:
- Ierse pub zijn in meervoud aanwezig, helaas heb ik nog geen bewijsmateriaal...
- Nepalese krant heeft voorspellende gave: kruiswoordpuzzel 1.horizontaal: Munteenheid van Griekenland (6 letters)...
- Twee vrouwen zonder richtingsgevoel: mooie tocht in de verkeerde windrichting
- Hostelkamer zonder ramen, toch niet ideaal
- Nepalese woordenschat is al uitgebreid tot 8 woorden: namaste, danyabath, mito, pani, poekio, hola, hoina en chayna. mogen jullie raden wat t betekend ;)

Dikke Nepali kus (is een langzame)


  • 17 Oktober 2011 - 12:02

    Rudolf:

    Munteenheid van Griekenland, 6 letters? Euroot? Of bedoelen ze 7 letters?

  • 17 Oktober 2011 - 12:08

    Leintje:

    CH en G blijven moeilijk...

  • 17 Oktober 2011 - 12:17

    Thomas:

    he majo, Vet lagge dat je tussen je reis naar KTM ff bent gaan rafte, alsof je ff een bezienswaardigheid meepakt:D mooi ook hoor op het dak reizen van zo'n bus, had je zeker genoeg beenruimte. Snap het phaplu verhaal niet helemaal maja iig succes:P

    Kus

    ps mijn inzending omtrent woorden: goedendag mijn waarde, waar is het sanitair?, met thomas, een kleine pan, de kat van de Nepalese buren, berg, dal, gezondheid.

  • 17 Oktober 2011 - 12:58

    Esther De Wit:

    We vliegen morgen naar Phaplu!(waarschijnlijk)

  • 17 Oktober 2011 - 14:49

    Roozjee:

    Hoop dat je snel een Leinvlucht terug hebt hebt..

    Woordenschat inzending:
    - Smoggens
    - Ligbad
    - Ajacied
    - Koekwous
    - Schatje
    - Tut
    - Hallo na afloop
    - Bijna

    Kus terug

  • 18 Oktober 2011 - 05:20

    Dorieke:

    mag ik ook raden zus??

  • 18 Oktober 2011 - 05:24

    Dorieke:

    enne... je bent ukusmukus vergeten! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 17499

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 08 November 2014

Leintje in Zuid-Amerika

04 Oktober 2011 - 07 December 2011

Leintje in de Bergen

30 November -0001 - 30 November -0001

Kort Leintje

Landen bezocht: